fredag 26. november 2010

Ny "vinner" til utstilling av kunstarbeidskravet!

Da har jeg endelig fått laget en stor versjon av figuren i aluminiumsfolie. Den endte med å bli 140 x 160 stor! Jeg synes denne ble ganske fin å se på og det å lage en slik figur, er noe elever i skolen fint kan få til. Jeg brukte riktig nok en del tid på den, men jeg måtte bruke mye av tiden på å finne ut hvordan jeg skulle gjøre det. I en skolesammenheng ville jeg ha visst dette, og jeg hadde kunnet veiledet elevene slik at de nok hadde fått til å lage seg en figur. Forskjellene fra den lille figuren i aluminiumsfolie, var at jeg brukte en tykkere og lengre pinne, og at jeg måtte bruke en litt kraftigere type ståltråd. Dette gjorde jeg for at figuren ikke skulle bli så slapp at den ikke holdt seg oppe på noe vis. Siden ståltråden inni aluminiumsfolien var kraftigere, gikk det ikke an å feste ved å surre endene rundt en annen del av vingen. Jeg måtte her bruke tynn metalltråd for å binde sammen de ulike delene. Noen steder brukte jeg også limpistol for å være helt sikker på at det ikke skulle falle fra hverandre senere. Jeg valgte å ha en farga metalltråd rundt "stammen" for at festene skulle se mer ut som en slags pynt enn som feste. Det gir også litt variasjon slik at det ikke bare blir sølvfarge over hele. Har litt problemer fortsatt med å finne ut hvordan jeg skal presentere den på utstillinga. Etter å ha sett hvor flott denne figuren ble, har jeg bestemt meg for å stille ut denne i steden for den i gummi. En annen grunn til dette er også at denne kan man bruke i skolen, mens den i Sprang kan bli litt for avansert. På utstillingen tenker jeg at den enten skal ligge på et svart laken på gulvet, eller så må jeg finne ut en lur måte for å få hengt den opp på veggen. Er ikke helt sikker på hvordan utstillingsplassen ser ut, men finner vel ut av det :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar